Thailand 1/2 (Ao Nang + Koh Yao Yai)

1 juli 2019 - Krabi, Thailand

Heyhoii,

Ben ik weer! Ik was even heerlijk uit de lucht (of eigenlijk in de wolken, zo blij met deze week). Na 3 weken mijn zussie weer zien, en natuurlijk een prachtige reis gemaakt in Thailand. We hebben toch wel alles uit onze week gehaald. En omdat ik eigenlijk zo veel te vertellen heb, deel ik het maar even op in twee delen (anders werd t wel heul lang, dat is het nu al, mijn excuses). Nou, hier komt ie dan, verslag van een súper (halve)week:

Zaterdag stapte ik weer achterop de motor om naar het vliegveld te gaan in Kathmandu. Hier trof ik nog een enthousiaste douanebeambte die zo blij was om zijn handschrift te herkennen in mijn paspoort. Was hem nog niet vaak gebeurd dat hij mensen die hij binnen had gelaten ook weer uit mocht zwaaien. Na nog een welgemeende 'have fun!!' mocht ik mijn trip dan ook vervolgen richting het vliegtuig. De vlucht ging eigenlijk voorspoedig. Ik landde na 3 uurtjes op DMK, de voormalige 'hoofd'luchthaven van Bangkok. Jeline had een andere vlucht, op het andere vliegveld, waardoor zij tegen die tijd al in Ao Nang zat. Naar Krabi zaten we 20 minuten te vroeg in de lucht, dat is ook iets nieuws. Ik kwam dus lekker 'op tijd' (12u), aan op het vliegveld en kon toen na 30 minuten eindelijk Jeline een dikke knuffel geven in ons hotel.

De volgende ochtend werden we wakker met een enorme storm, die de hele nacht al bezig was. Nou, net waar je zin in hebt als je op vakantie gaat naar Thailand met alleen maar bikini's en korte broeken. Maar gelukkig klaarde de lucht op en konden we na een stevig ontbijtje worden opgehaald door onze klimschool. Omdat het laagseizoen is in Thailand, hadden we een privé-instructeur en een privé bootje. Helemaal top dus. In het begin vond ik het eigenlijk doodeng, maar al gauw ging het steeds beter. Vooral Jeline bleek een natuurtalent.

20190623_143703

20190623_140637

Hoewel we een beginnerscursus hadden geboekt, mochten we gewoon alles proberen. Nou, mijn armen en benen waren zo aan het trillen dat ik me op een gegeven moment maar gewoon op liet vangen. Maar wat een ervaring!

S'avonds kwam het beraad (Onder het genot van een potje bierpong).

20190623_205613

We hadden namelijk eigenlijk bedacht om naar Koh Yao Yai te gaan, maar de weersvoorspellingen waren nou, nogal slecht. Alleen maar regen, helemaal geen zon. Omdat we daar toch weer niet helemaal naar Thailand voor waren gekomen, wilden we eigenlijk naar Koh Samui of Koh Phangan, maar dit was weer een dag extra reizen (enkele reis). Toch de knoop doorgehakt, worden we s'ochtends wakker (je raadt t al), stralende zon. Dus toch het bedrijf gebeld, en de boot naar Koh Yao Yai gepakt, waar we al een resort hadden geboekt. En wat voor een. Zoiets hadden we allebei nog nooit gezien (of in ieder geval niet in verbleven). En we waren dan ook zo ontzettend blij met ons besluit. We moesten dus wel een duik nemen in de infinity pool.

20190624_160506

En na deze duik was het tijd voor een jacht naar alcohol en voedsel (in volgorde van urgentie). Dus op pad, maar omdat veel bewoners van het eiland moslim zijn is alcohol heel prijzig of niet beschikbaar. Gelukkig vonden we nog ergens een paar flesjes waar we mee ons balkon op zijn gekropen. De volgende ochtend hadden we het super goede idee om om 8u the gaan Thai Boksen. Maar verder dan wat inbrekers van ons afschoppen in onze dromen is het niet gekomen. Dus na een heeerlijk ontbijt hebben we een scooter gehuurd en zijn we een eilandtour gaan houden over het prachtige en rustige eiland.

20190625_124017

We zijn het hele eiland over gereden, en toen we bij een prachtig strand kwamen, begon het ontzettend te regenen. Na een uurtje wachten bij de strandbar werd het gelukkig weer prachtig weer, en konden we genieten van het mooie strand en alle uitzichten die dit mooie eiland te bieden heeft. Het is echt een heerlijk rustig eiland, met weinig toeristen en leuke Thaise hutjes.

IMG-20190625-WA0028

IMG-20190625-WA0016
(Naar al mijn vrienden kijken)

S'avonds hebben we nog heerlijk gegeten bij het resort en toen heerlijk in het bad op ons balkon (!) geplonsd met wat wat alcoholische versnaperingen. Nou, we voelden ons toen toch wel ontzettend ontspannen en echt op vakantie.

20190625_222215

De volgende ochtend hebben we de boot genomen naar Phi Phi, waarmee we de oase van rust verruilden voor een druk toeristen eiland waar we ons volop konden mengen in het feestgedruis. Ennnn hoe dat de zusters is vergaan kunnen jullie lezen in de volgende blog!

xxxxxxx

1. Jeline:
    1 juli 2019
    Leuk!! Was zo tof, krijg meteen weer heimwee! 😜
  2. Stella:
    1 juli 2019
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten. Geniet ik ook een beetje mee 😉😎