Laatste stageweek!

21 juli 2019 - Kathmandu, Nepal

Hallo lieverds,

Dit was m dan, mijn laatste stageweek! Het voelt nu alsof het voorbij is gevlogen (al weten mijn familie en vrienden die me in de eerste weken aan de telefoon hadden wel beter). Toch heb ik wel een heel leuke laatste stageweek gehad:

Op dinsdagavond ging ik terug naar het appartement, waar de Nepalese eigenaren op dat moment ook nog verbleven. En hier was ik woensdagnacht wel blij mee. Toen ik wakker werd stond namelijk heel mijn kamer + de huiskamer onder water. Ze hebben de hele ochtend het huis proberen droog te krijgen, want t was tot de bank aan toe nat. Op het dak van mijn kamer lag een poel met water, nou die lag er de volgende dag niet meer. En ook geen duivenfamilie! Die hebben een andere verblijfplaats gezocht nu hun vertrouwde poeltje met veel geweld naar binnen is gestroomd. Dus geen wek-comité meer om 6u s'ochtends.

Op het werk mocht ik deze week nog 2 blogs schrijven, wat ik het allerleukste vind om te doen. Ik denk dat deze volgende week ergens online zullen komen. Voor wie het leuk vind, alle blogs (en dus ook die van mij) vind je op: https://uxcam.com/blog/

Toen deze af waren, was vrijdag dan toch echt mijn laatste dag. Na onze laatste sprint-meeting met al het personeel hadden onze collega's voor mij en Hardik heel lief een taart gehaald, waardoor we een soort afscheidsfeestje hadden, zo leuk! Echt een super leuke groep met collega's die ook nieuwe vrienden zijn geworden! Bedankt allemaal!!

20190719_172818

IMG-20190720-WA0003

Hierna ben ik met Bijay en Dibyan naar een heel chille plek gegaan, aan een meer, waar we biertjes hebben gedronken en een hapje gegeten (ik kon bijna geen eten meer zien na alle taart en chips). Een heerlijk rustig plekje van Kathmandu, een erg geslaagde avond! De eigenaar wilde ons wel heel graag weg hebben rond half 11, dus toen zijn we toch maar richting huis gegaan. Waar ik zaterdag (zoals jullie me kennen) met een kleine kater wakker werd. Ik ben toch maar opgestaan en gaan douchen, en heb me uiteindelijk op de bank geïnstalleerd. Uiteindelijk stelde Bijay voor om toch nog iets te gaan doen, en dat moest eigenlijk ook wel natuurlijk, mijn laatste weekend in Kathmandu! Dus is hij me om 3 uur komen halen en zijn we naar een klooster gereden. Nou, dit was een erg avontuurlijke tocht kan ik je vertellen. Maar toen we bij het eerste klooster aankomen, mochten we daar gelukkig nog net in.

20190720_161354

Erg gek, want ik mocht wel naar binnen, maar Bijay niet.  Maar uiteindelijk is hij toch nog even naar binnen gegaan. Toen hebben we onze weg vervolgd naar een ander klooster, maar jeeeetje wat een weg. Door de modder, stenen, kapotte wegen. De scooter zat zelfs een keer vast, maar gelukkig kwam er net op dat moment een tegenligger aan die hem er mee uit heeft getrokken, held! Toen we er bijnaa waren, bleek dat het klooster al dicht was :(. Dus zijn we weer omgedraaid en hebben we een andere weg gepakt terug richting de stad. Hier hebben we de Boudhanath Stupa bezocht, en hebben we in een zijstraatje hiervan heerlijke Chow Mein gegeten. Jam!

Hierna hebben we onze weg vervolgd richting huis, en heb ik nog een avondje op de bank doorgebracht met mijn nieuw favo serie: 'meisjes van de Herengracht' - genieten.  Al met al echt een super geslaagd laatste weekend!

En nu hoor ik eigenlijk nog even te slapen, maar door het licht in mijn kamer ben ik altijd lekker bijtijds wakker. En ik ben natuurlijk ook enthousiast, waaant, Frank zit op dit moment in het vliegtuig, en nu ik dit schrijf landt hij over 3 uur! Leeeuk. Hopelijk heeft hij een goede vlucht gehad. Het weer hier lacht hem in ieder geval toe; stralende zon. Ik heb ontzettend veel zin in onze reis samen. Omdat ik mijn laptop niet meeneem zullen de verhalen of achteraf, of wat korter zijn, alvast mijn excuses haha! Maar, we zullen genoeg foto's maken!

xxxxxxxxx

1. Bijay: