Weekend vibes (zondag)

10 juli 2019 - Pharping, Nepal

Haiiii,

Zoals beloofd (wel een beetje later) mijn ervaringen van zondag.

Zondagochtend werd ik trouw rond 7u gewekt door de duivenfamilie die zo te horen met aanhang en alle neven en nichten op mijn dak wonen. Dus ben ik maar op tijd opgestaan, lekker productief wel. Om 12 uur had ik afgesproken bij mijn werk met Bijay, om vanuit daar iets te gaan ondernemen. Ik werd alleen wat opgehouden door een hele stoet aan mensen die me allemaal nogal verongelijkt aankeken, maar ik moest er toch echt dwars doorheen. Eenmaal bij t werk aangekomen twijfelden we eerst nog wat de plaats van bestemming zou worden, maar na wat research werd de planning om naar Pharping te gaan (volgens mij hahaha). Dus, met een ietwat grijze lucht boven onze koppies op de scooter op weg. Hier kwamen we langs een mooi meer, waar we hebben gelopen en thee hebben gedronken. Met papadum, yummm.

20190707_123800

Hierna hebben we onze reis vervolgd, de bergen door. Pharping ligt namelijk net buiten de Kathmandu Valley, dus we moesten wel een stukje rijden. En van die ritten kan ik altijd al zo genieten. Waarschijnlijk scheelt het veel dat ik niet op hoef te letten, maar gewoon rond kan kijken en kan genieten van de omgeving. Een keer neerkijken op altijd drukke en rumoerige stad. En al zijn de ritten soms een beetje een avontuur door de gaten in de weg, het vele verkeer en de modder, leuk is het wel (achterop dan). Na deze rit kwamen we aan op de plaats van bestemming, waar donkere wolken zich steeds meer samenpakten. In dit stukje Nepal wonen veel monniken in kloosters, die er allemaal prachtig uitzien. Helaas zijn niet alle kloosters toegankelijk voor bezoekers. Daarnaast hebben ze ook een heel imposant beeld gebouwd, maar de toegang hiertoe was nog gesloten, omdat deze nog 'under construction' was. Maar onder het Nederlandse gezegde 'Nee heb je, ja kan je krijgen', ging Bijay naar binnen om te vragen of we toch niet alvast een kijkje mochten nemen. En de monniken waren zo aardig om ons binnen te laten. Omdat we de enige toeristen waren was het eigenlijk nog vetter. Als je goed kijkt zie je het plastic nog op de leuningen zitten van de trap, maar toch was het een hele ervaring.

20190707_135646

We wilden eigenlijk ook nog naar boven, maar die vraag werd ons niet in dank afgenomen. Dus hebben we onze weg vervolgd naar een klooster verderop op de berg. Vlak na de fotoshoot begon het dan echt te regenen, dus zijn we zo snel mogelijk naar het klooster gereden. Hier stonden we een tijdje vertwijfeld op de binnenplaats, tot een paar kinderen vanuit een raam aangaven dat we wel door mogen lopen (Als het uitkomt hebben kinderen nou eenmaal wel gezag). Dus zijn we doorgelopen, en kwamen we op een heel imposante binnenplaats, waar we in de stromende regen nog een paar foto's hebben geschoten.

20190707_140655

20190707_140710

Had ik wel meteen de kans om mijn Nepalese regenjas te testen; goedgekeurd. Na een blik op de lucht een een kwartiertje te hebben gewacht, zijn we toch maar op pad gegaan, terug naar Kathmandu. Ze hebben hier voor op de scooter een tweepersoons regenjas, erg handig. Dus nadat ik die met de grootste moeite had aangedaan, zijn we eerst maar eens op zoek gegaan naar eten. Op de route kwamen we een klein tentje tegen (eigenlijk bij mensen thuis met een paar tafels), waar ze super vers voor ons hebben gekookt. Ook had ze gelukkig rekening met me gehouden en het totaal niet pittig gemaakt. Zo lekker!

20190707_144052

20190707_143058

Nadat onze buikjes weer vol zaten (maar dan ook echt vol, naast dat deegding hadden we ook nog een bord chow mein (denk ik)) zijn we in de stromende regen teruggereden. Opzich niet erg, maar de weg die op de heenweg al best een uitdaging was, was nu te vergelijken met een weg door het amazonegebied (vond ik dan). De gaten in de weg waren gevuld met water en modder, er liepen soms kleine modderstromen de berg af over de weg en de weg was spekglad. Hoewel ik me altijd heel comfortabel voel achterop en eigenlijk nog nooit bang ben geweest, vond ik dit toch wel een beetje een spannende onderneming. Gelukkig heeft Bijay ons weer helemaal veilig thuis gekregen. Hier hebben we nog wat biertjes gekocht en hebben we een poging gedaan deze te nuttigen op het dak van mijn appartementencomplex.

Snapchat-1580743293

Echter, begon het al vrij snel weer te regenen, dus zijn we toch maar binnen gaan zitten. Al met al weer een heel leuke zondag dus!

Wat ik verder heb gedaan deze week (tot nu toe): Voor het eerst in mijn leven fried rice gemaakt, en ik heb iets niet goed gedaan denk ik, bah. Verder lekker gesport (recordje gelopen op de loopband jaja) en lekker gewerkt.

Waarschijnlijk zal de rest van deze week er ook een beetje zo uit zien en dit weekend staat weer een tripje met Helena op de planning vanaf zaterdag en hopelijk wat biertjes op vrijdag. Hier zal ik jullie na het weekend weer een update over geven!

xxxxxx

1. Bijay: